Överkokta makaroner


Katt i näsan. (:


Idag blev det jättedåligt väder för att Kristin kom hit. Himla tråkigt faktiskt, men typiskt. :p Vi satt inne å fikade ett tag å sen tog vi en promenad till Chokladfabriken iallafall. Jag köpte såna linser som är jättegoda och kakao för jag har tänkt att baka kakor till kusin som kommer hit på söndag. Skulle få ett recept på barnkakor av Kristin sen också. Kakbak i helgen alltså! Så mysigt.
Vi ska till Edsbruk en sväng på fredag också eftersom Jenny fyller år och Wille har fyllt år också. Presentlämning :D Visade Willes present för Kristin när hon var här, trodde nästan att hon skulle ta den med sig hem till sig hehe.

Johan är inte hemma idag så jag har ätit äckliga makaroner ensam ikväll. :(


Lägger in receptet jag fick av min farmor om någon är intresserad av godaste kakan till kaffet ever.

Chokladkakor (60 st)

200 g smör
1 dl kakao
1 tsk vaniljsocker
4 dl vetemjöl

2 1/2 dl socker

Blanda ihop allt utom strösockret till en mjuk smet, tillsätt strösockret sist. Rulla till 60 bollar och lägg på plåt. Grädda i 50 grader i 2 timmar. Stäng av värmen på ugnen och låt kakorna stå kvar i ugnen över natten.

Komenterar
Postat av: jenny

Hihhi låt ugnen stå kvar övernatt!!

Ses i morron=)

kram

2008-10-09 @ 22:01:02
URL: http://jennylundahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0