Deklaration

Som vanligt har jag loggat in på skatteverket nu innan jag fått alla papper för det verkar som att jag alltid får dom sist av alla. Man är ju nyfiken va..
Tydligen har jag ett överskott av kapital. Spännande. Överskott av kapital: 235. Jag antar att det betyder 235 tusen. Och att det kommer att utdelas snarast. Eller?

Det som är intressant är att jag antar att det handlar om de fonder som jag har lagt in pengar i. Det är väl det som är kapital? Dom har i alla fall sjunkit i värde massor. Är överskott av kapital det har jag förlorat då eller? haha Shit det var längesen jag jobbade på banken, fast i all ärlighets namn så förstod jag ju inte vad jag sa då heller, jag hade fusklappar.

Hur skatteverket och allt fungerar förstår jag verkligen inte. Hur svårt kan det vara att bara dra så mycket skatt som det är menat? Hur kan det alltid bli för mycket eller för lite? Inte för att jag klagar på skatteåterbäring. Prisa skatteåterbäringen! Men ändå. Det kan ju gå åt andra hållet lika lätt. Och det skulle jag inte prisa.

Förresten så har jag såklart inte tappat bort 235 tusen kronor om någon trodde det. haha. Någon som läser som inte känner mig skulle det vara i såna fall :P Jag satte in 1000 kronor när jag jobbade på banken och sen så började allting falla massor så jag kan ju inte ta ut dom pengarna utan att förlora massor. I och med att det här syns att jag kallar pengar som är mindre än 1000 kronor massor så kan ni skummisar som läser se här att det inte lönar sig massor att försöka råna mig på erat internet-trojan-magiska-vis.
Då var det färdigt med det.

Komenterar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0