Så det där gick väl bra..

Vi har varit på IKEA nu. Det är typ det hårdaste relationstestet tror jag. Hittar fan ingenting och det är varmt och trångt och jävla pilar överallt. Blir så jääävla förbannad. Dessutom byggde dom om nu så Johans genvägar fanns inte längre. Blev i alla fall gardiner och upphängningsgrejer(försvann i flytten, bara en stång var kvar), toaborste(varför är det bara IKEA som har svarta borstar?), två LACK-hyllor som ska vara ovanför datorn och en ovanför sängen och en förlängningssladd. Vi har seriösa eltrassel i våran lägenhet. Den är byggd på en tid då det inte fanns eldrivna saker.

I alla fall sen gick vi in på ikano och då blev Johan asirriterad på allt istället, men jag hittade en fin kjol och en tröja på Gina. Han hittade inget för han va arg. :P Men det verkar som att vårat förhållande klarade av resan genom helvetet så vi åkte hem och sen åkte Johan till jobbet efter ett tag. Innan vi gick ifrån IKEA köpte vi såklart pizza-slices också. Men det förstår man ju.

Nu har jag strykt gardajnerna, dom vi köpte var jag tvungen att lägga upp och det var en sån där stryklimgrej med så det gick bra. Eller det var ju inte riktigt lika enkelt som det stod på paketet men efter ett tag var det gjort och jag passade på att stryka gardajnerna till vardagsrummet också. Dom har legat i en garderob ett tag eftersom vi tvättade dom så orkade jag inte stryka så vi har varit gardinlösa ett tag. Men nuuuu är allt som det ska.

Förresten när jag skulle sätta upp gardinerna i sovrummet så gjorde jag ett band av det som var för långt på gardinerna och skulle sätta upp runt liksom så att det ser rätt ut. Så hade vi inga knappnålar men massa onödiga synålar. Självklart tänker man att vad spelar det för roll egentligen? Stor roll. Våra tapeter verkar sitta aaaastajt så jag bara pressade ner nålen med hjälp av en pappskiva och nålen bara går igenom skivan och mitt finger. Aj. Så började jag blöda så klart för fingrarna är det mesigaste på hela kroppen och gardinerna är vita så jag var tvungen att springa omkring och leta efter plåster innan jag kunde fortsätta med andra sidan.

Aja ointressant kanske. Men läs inte då :P

Komenterar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0