Nu har jag ryckt upp mig lite..

Det var en seg start på den här dagen. Men nu är jag uppe. Jag har beställt böcker till min kurs eftersom jag inte kommer få ha böckerna från biblioteket mer än en vecka eftersom det var sån kö på dom. Så har jag pratat med Pauliina om fältstudien vi ska göra. Kanske ska göra den på neonatal på sjukhuset här. Det skulle vara jättespännande faktiskt. Se hur dom gör sina grejer liksom.

Så har jag varit ute och gått, såååå fint väder idag! La mig och solade på en brygga ett tag också. Man är väl en njutare.. :)




Ser inte så varmt ut med isen men det var skönt i solen faktiskt!

När jag kom hem så gjorde jag situps och massa jobbiga övningar så ringde det på dörren. Ja ba näääe jag vill nog inte öppna. Så ringde det igen så då var jag ju tvungen att öppna kanske var viktigt liksom. Men det var några från dom vi hyr lägenheten av som hade glömt och skriva vilka golv vi hade och lite. Dom ska kanske bygga om och lite har jag nog skrivit om förut. I alla fall så var Luna värsta mesig och bara sprang fram å mjauade och var värsta söt. Dom bara ååå va gullig blablabla. Dom skulle sett typ en halvtimme innan när hon försökte kräkas på mina skor när jag kom in. Det var äckligt! Jag fick såna kväljningar.. uuuh.

Aja idag är det vår. Första april tjoho. Bosses har öppnat nu! Iiiih! Jag längtar till vårens första Bosse-glass. Om det är fint väder i helgen så lär vi nog åka dit. Får väl stå i kö med alla andra i hela stan som vanligt hehe. Är det gott så är det. :)

Komenterar
Postat av: Curt

Det tror jag kan vara riktigt intressant att praktisera på neonatal avd. Jag har har ju ett par arb. kompisar som fick sin son flera månader för tidigt. Otroligt vad de kan på sjukhuset. Sonen fick i början 1 milliliter!!!! mjölk per dag!!!

2009-04-01 @ 21:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0