Olika frågor

Vilken svordom använder du mest? Om något går fel: fan(med Men vad innan) annars Jäääävla i en beskrivning av något.

Äger du en iPod? O ja. Den är vit och silver och är ingraverad med något fint som jag har valt.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Oftast ingenting. Men till imorgon lär den vara inställd på tidigt.

Hur många resväskor äger du? En. Det är en helt vanlig rullis som är mörkblå med en röd spetsrosett påknuten så man kan skilja den från andra vanliga rullisar.

Använder du flip-flops? När det är tillräckligt varmt såklart. Finns inget somrigare ljud.

Var köper du dina matvaror ifrån? Hemköp som ligger nära när det är vanliga varor som mjölk och sånt men storköpen blir på Ica Maxi.

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Jaa om det är en bild på en rolig situation(som ofta är lite pinsam för dom som är med på bilden)

Vilken var den senaste filmen du såg? Sex and the city filmen som jag äntligen har fått tillbaka efter ett utlån.

Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? Alltså är man inte vän med barnfamiljen då? Bara en helt anonym barnfamilj? haha konstig fråga.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Det beror ju på hur mycket man vann. Men ett hus(med allt som ska vara inne i huset), en bil eller två, massor av resor, kläder.

Har någon någonsin kallat dig lat? Vet inte om det finns nån som inte kallat mig det. Jag tycker om att sova. :P

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Nejdå. Har sällan sömnproblem men när jag har haft problem att somna så är jag lite för rädd för såna mediciner. Om jag skulle ha jättejätteproblem att somna efter typ en tragisk händelse eller något så skulle jag väl..

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Jag tror att det kanske är The Frames eller nåt i den i bilen. Den hemma är urkopplad nu, används vid LP-spelning.

Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? Jag har ingen favorit. Jag tycker om mycket :)

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Näe. Inga hemlisar för mig.

När var senast någon stötte på dig? Fucking forever. Jag skyller på förlovningsringen :P

Vad åt du till middag senast? Potatis och lök i ugn med paprika/chili creme fraishe till.

 Använder du huvtröjor? Ofta för att skyla mitt ohyggliga tryne.

Kan du vissla? Ja men inte i några speciella toner eller så :P

Vem var den senaste som ringde dig? Johan

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält? Ja gillar berg och dalbanor och när det killar i magen. På grönan gillar jag extreme och popexpressen mest.

Tror du folk pratar bakom ryggen på dig? Alltså det är väl klart att folk pratar om mig men det behöver ju inte vara negativt.

Vilket riktnummer befinner du dig i? 013

Tittade du på tecknat när du var liten? Jaaa såklart. Vem gjorde inte det?

Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Jämfört med vad? Det har väl en av de vanligaste affärerna liksom. HM, gina, kappahl och domdär. Sportaffärerna. Ikea. Mat. haha. De nödvändigaste då.

Hur många syskon har du? En bror.

Är du blyg inför det motsatta könet? Alltså jag diskriminerar väl inte någon sådär. Jag är blyg då och då utan någon könskoppling. Det är mest när det är flera människor av vilket slag som..

Vilken film kan du alla replikerna till? Ingen nu tror jag. Men förut kunde jag alla till första Blade. Det var ju inte så många iof..

Äger du några band t-shirts?
Mjaaa.

När flög du senast? Det var fan ett tag sen. Svårt när man är student och har flyttat och behöver typ säng och skit. Mat känns helt stört onödigt just nu. Men nu i vår ska vi iväg ååå ja det måste vi. Annars får jag mer spunk än jag redan har!

Hur många stolar står kring ditt köksbord? 3

Läser du för skojs skull? Ja, jag har för det mesta en bok för skojs skull som jag läser någon sida i innan jag somnar. Men mestadels läser jag ju för att jag måste. Det är väl det utbildning betyder?

Pratar du några andra språk? Engelska går väl bra. Rövarspråket gör jag mig förstådd på. Annars har jag inga fler. Förstår väl lite av andra språk man blivit utsatt för, men inget jag kan prata själv på.

Diskar du din egen disk? Jaa. Inte är det nån annan som gört.

Har du gråtit offentligt? Ja

Har du en stationär dator eller en laptop? Laptop. It's on the top of my lap.

Försöker du alltid lära dig nya saker? Alltså jag pluggar ju, så jag har inte riktigt nåt val. Blir påtvingad grejer för det mesta.

Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Jag vill göra massa grejer men pengar, smärta och framtidsplaner står emellan.

 Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Det är väl den som bjuder ut den andra som får vara beredd att betala tycker jag.

Kan du kasta macka? Under perfekta omständigheter.

Har du någonsin varit på Jamaica? Nej man.

Vad har du med dig in på bion? Popcorn och dricka.

Vem var din favoritlärare och varför?
Jag tycker om Erik som jag har nu. Inte just i denhär delkursen men han kommer tillbaka senare. Han har fantastiska föreläsningar och gör alla som lyssnar intresserade av vad han har att säga.

Har du dejtat någon av en annan religion? Alltså jag är inte säker på vad jag själv tror på, så alla?

Vad har du för väder? Tidig vår i Sverige. Alltså snö, kallt och blåsigt.

Har du en blogg? Njää. Eller har jag?

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? När jag var där så tyckte jag nog inget var roligt. Men i efterhand tycker jag nog att Svenska B var bra.

Gillar du att flyga? NEEEJ!

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Humor och empati.

När sov du senast på golvet?
På en konferensresa med gamla jobbet. Vi hade nycklarna till vårat rum i våra kläder och så satt vi i eldvedad balja för länge så kläderna blev inlåsta. Då fick vi sova på någon annans golv.

Vilken är din favoritdrink? Vodka redbull. Fast inte så många. haha

Gillar du din boende-situation? Jaaa. I sommar kommer det bli asgrymt!

Vilken är din mammas hemstad?
Trångsund

Din pappas hemstad? Farsta

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Tillräckligt många. Bara jag får vakna av migsjälv.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Vissa. Inte alla som tur är. Försöker ordna så att jag är fri kvällar och helger i alla fall.

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Ibland. För att skriva lappar också. haha Hur ser lärare allt?

Vilken är din favoritfrukt? Päron när dom är sådär perfekta. Hårda men saftiga och söta.

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Nej inte direkt(uppenbarligen). Men försöker väl att se så att det inte är för mycket skit i.

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
23. Fyyy fan.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Då och då. Det beror väl. Om det är uppenbara jobbiga fel i romaner som jag försöker läsa för att slappna av på kvällen så är det ju lite jobbigt.

Tror du på liv på andra planeter? Jaa. Jag diskrimerar inte som sagt. Jorden är det enda liksom. Så trångsynt.

Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Johan som försökte få mig ur mitt dåliga humör genom att få mig att skratta. Det är ju inte dåligt liksom men när man är sur så är man. haha

Tror du att Gud är man eller kvinna?
Tror du att Gud är Gud? Tänk om Gud inte ens vet att det är han/hon som ska fixa allt. Shit vaddå är det jag liksom.

Vad var det senaste du åt? Smågodisar som inte ens är goda.

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Mjaa. Komma överens på vilket sätt? Kompisarna man har kan man ju vara överens om att inte ha samma synsätt på olika saker. Men Johan måste man ju diskutera med om man är jätteoöeverens om något för att komma överens om en lösning.

Hur valde dina föräldrar ditt namn? Dom kompromissade väl. Sonja Maria valde pappa efter min farmors mamma. Mamma valde Amanda för att det betyder älskvärd på latin. Att jag fick Maria som tilltalsnamn var väl för att det är vanligaste namnet kan jag tro.

Gillar du senap? Jaa. Johnys sötstarka.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? "Faaan va allt är jävligt. Helvete. Varför jag? Åååååh va skit!" haha

Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Alltså det har jag ju redan gjort en gång så jag tror inte det. Det var en asgrym upplevelse, men var där och har gjort det liksom.

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Jag vet inte riktigt. Ingen som jag kan komma på. Jag är ju jag. Kanske inte tillräckligt intressant karaktär för att vara i en film :P

Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nääe. Men från Blocket har jag. En bil ;)

Tycker du om att krama folk? Jaaa! Jag tycker om att krama dom jag tycker om. Men att bara kramas för kramandets skull hoppar jag gärna över.

Skulle du säga att du är trendig? Neeej. Student-inga-pengar-till-kläder-över-efter-litteraturen-trendig kanske.

Äger du en digitalkamera? Ja men jag har lite trassel med den.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Inte någon alls. Vad jag vet.

Stör det dig om någon säger att de ska ringa men inte gör det? Inte om det bara är liksom "Vi hörs jag ringer dig" men om det är ett bestämt möte typ "vi ses imorgon vid två på stan jag ringer dig". Fast det kan jag inte komma ihåg att det har hänt. Men det skulle ju verkligen störa mig haha.

Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta?
Vingklippt ängel fick mig att gråta som ett litet barn.

Tycker du att du är attraktiv? Verkligen inte just nu. Men när jag är fixad och i form är jag väl ok. :p

Vad är du allergisk mot? Vad är jag inte allergisk mot? Har väl varit allergisk mot det mesta då och då under min uppväxt men nu är jag väl lite känslig mot det mesta istället. Våra katter stör mig inte alls i alla fall. Kanske blir annat under pollensäsongen.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej inte när jag ätit kött. Det gör jag inte så himla ofta iof. Men om man ser såna hemska filmer så mår jag ju dåligt. Mest över mänslikhetens brister i organisering. Det skulle kunna vara så mycket bättre.

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Maria funkar väl på pojkar också i vissa länder? haha

Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?
Den som har lust.

Komenterar
Postat av: Nicole

haha gör så ;)



Nej det gör inget :)Jag har själv kopierat dom nån gång i tiden!

2009-03-08 @ 21:04:28
URL: http://xoxonicole.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Så kul att läsa det du skriver, du skriver så underhållande :) Önskar jag också kunde få ändan ur och skriva lite i bloggen :S

2009-03-08 @ 23:16:24
URL: http://droplet.blogg.se/
Postat av: jenny

elluuuuu, fan att du orka göra den listan :S

allt bra annars ?

kram på dej/er

2009-03-09 @ 21:55:00
URL: http://jennylundahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0