Dag 1

på nya jobbet. Ojoj vad trött jag var imorse! Det verkar vara trevliga arbetskamrater i alla fall. Jag har bara pratat med dom nya i min grupp då, men det verkar bra..
Schemat är väl en annan femma kan man säga. Idag gick jag 830-12, tisdag-fredag jobbar jag 8-17 och måndag samma. Det är utbildningsdagarna. Sen börjar riktiga jobbet tydligen. Hela maj har dom schemalagt 4 timmar om dagen. Kul att jobba 7-11 liksom. Så himla obekvämt. Aja. Utnyttjad som vanligt. Men vill man ha jobb är det väl bara att ta emot det man får.

Stressigaste dagen sen alltså. Jag skulle till Pauliina direkt efter jobbet så Johan, som hade bilen eftersom han skjutsade mig imorse för jag inte hittade, hämtade mig på sin lunch så åkte vi tillsammans till stan så körde jag hem. Åt lunch och hade bra tid tills jag skulle dit. Så när jag ska gå precis så ringer en rörkille(vi har haft stopp i avloppet i duschen aplänge) och ba "Vi kommer om tjugo minuter" Jaha. Så då var jag tvungen att vänta hemma för att släppa in honom så då diskade jag sålänge eftersom jag inte bara kunde sitta och vänta. Ringde Pauliina som vart lagom nöjd(när jag tyckte att jag hade gott om tid var jag lite sen ändå) haha. Så kom dom äntligen, inte efter tjugo minuter direkt.. Så sa jag att jag var tvungen att gå så att dom skulle få extranycklarna och bara låsa och lägga in i brevlådan så gick jag och letade efter doooom. Så när jag hittade dom och la dom på köksbänken så sa dom att dom var klara. Ahjustdet det kom en till kille också så dom var två. Då hade dom hittat typ två kilo hår i en lucka i golvbrunnen som jag inte ens visste fanns där. Det var aaasäckligt! Men dom var jättesnälla och tog med sig äcklet när dom gick.

Så då fick jag springa över till Pauliina så gjorde vi iordning enkäten, skrev ett försättsblad eller vad man säger, ett brev till dom som förhoppningsvis svarar på frågorna alltså. Sen direkt när vi var klara fick jag springa iväg till bilen för att åka och hämta Johan som slutade på sitt jobb.

Sen så åkte vi hem så åt Johan lite mat och sen åkte vi till Ikano och letade kläder. Jag hittade ett linne och en skjortaktig tröja på HM.

Sjukaste grejen på BikBok också. Jag provade ett par jeans som inte var så himla fina men dom var på rea så jag tänkte att dom kanske var finare på. Men dom var assmå. Johan väntade utanför så sa jag till honom att dom var för små. Så när jag bytte om till mina egna byxor i hytten så frågar hon i kassan Johan hur det gick för hans tjej. Han ba "Hon provade ett par byxor men hon tyckte inte om dom" hehe sötnos som visste att jag inte ville att han skulle säga att dom va små :P Så när jag la tillbaka dom på hyllan och skulle gå så sa hon i kassan "Var dom små i storlekarna?" Jag ba "Eeh ja" Hon ba "Ja dom där är faktiskt det, så det är inte fel på dig du är normal" hahaha Ja ba "Okeeeej, tack" Så bara sprang vi ut därifrån.

Sen hittade jag faktiskt fina jeans på Lindex. Har inte kollat där nångång förut för att det är liksom Lindex, men efter Bikbok-kommentaren så tänkte jag att det var väl tid för "mogen passform" eller nåt för mig. haha. Hittade ett par mörka jeans som hette LEAN. Ooohyes jag är lean enligt Lindex mått mätt. hahaha

Johan sa precis "faaan va långt du skriver" Jag sa att jag vet och att ingen kommer orka läsa ändå. "Jag kommer läsa" sa han då. haha Tur man har karln.

Komenterar
Postat av: Jill

Asså Maria, du skriver så underbart! Haha, sitter och smågarvar. "Det är inte fel på dig du är normal" vilken kommentar :oD

Fint ni har det i trädgården också! Ser att ni står i inför det kommande saftkalaset. Jag gillar hembakade kakor till saften. ;P

2009-05-04 @ 20:52:53
Postat av: jenny

hahaha, ja läste hela, måste ju uppdateras i era liv.. kram ja vill me vara normal:S

2009-05-04 @ 22:26:37
URL: http://jennylundahl.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jag läste allt!

2009-05-04 @ 22:33:57
URL: http://droplet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0